V Міжнародна науково-практична конференція «Сучасні методики навчання іноземних мов і перекладу в Україні та за її межами»: підсумки зібрання

Факультет української та іноземної філології > Новини кафедри іноземної філології, перекладу та методики навчання > V Міжнародна науково-практична конференція «Сучасні методики навчання іноземних мов і перекладу в Україні та за її межами»: підсумки зібрання

23 листопада 2023 року на факультеті української та іноземної філології Університету Григорія Сковороди в Переяславі відбулася V Міжнародна науково-практична конференція «Сучасні методики навчання іноземних мов і перекладу в Україні та за її межами». Серед учасників конференції були відомі науковці, молоді учені, педагоги-практики, здобувачі вищої освіти усіх рівнів і стейкхолдери освітніх програм. Підсумовуємо це важливе наукове зібрання.

Як розповідають ініціатори проведення, організація конференції передбачала пленарне засідання та роботу дискусійних панелей:

  • Теоретичні та практичні аспекти якісного вивчення, викладання та використання англійської мови у закладах вищої та загальної середньої освіти: нові виклики та досвід.
  • Сучасні цифрові технології та інноваційні методики навчання іноземних мов: кращі практики, тенденції та перспективи.
  • Методичні орієнтири навчання іноземних мов в Новій українській школі.
  • Проблеми формування фахової іншомовної компетентності.
  • Інноваційні підходи до формування перекладацької компетентності студентів-філологів в умовах війни та післявоєнної відбудови.
  • Соціоемоційні аспекти активного іншомовного навчання.

Повідомляється, що вітальним словом роботу конференції розпочав доктор філологічних наук, професор, завідувач кафедри іноземної філології, перекладу та методики навчання Університету Григорія сковороди в Переяславі Костянтин Мізін, який підкреслив важливість та актуальність міжнародної наукової співпраці.

У вступному слові модератор конференції, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри іноземної філології, перекладу та методики навчання Ніна Христич відзначила, що у роботі конференції беруть участь 140 учасників. Серед них – учасники зі Сполучених Штатів Америки, Франції, Туреччини, Індії, Словаччини, Польщі та Румунії. Співорганізаторами конференції виступили Інститут цифровізації освіти НАПН України, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка та зарубіжні університети та організації, а саме: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Elblągu (Польща), Institut National des langues et civilisation orientales (Франція), Dokuz Eylul University (Туреччина) та AKG global support service (OPC) private limited (Iндія).

Надалі пролунали англомовні вітання доктора історичних наук, професора, ректора Університету Григорія Сковороди в Переяславі Віталія Коцура та доктора педагогічних наук, професора кафедри іноземних мов Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького, Сергія Данилюка. Вони надихнули учасників на подальше англомовне спілкування. Також до вітальних побажань приєдналася доктор філологічних наук, професор, декан факультету української та іноземної філології Університету Григорія Сковороди в Переяславі Оксана Тютюнник, яка наголосила, що такі конференції – це чудова нагода обмінюватися досвідом, співпрацювати, спілкуватися та генерувати нові ідеї.

Пленарне засідання розпочалося з доповіді Luis Javier Pentón Herrera – Full Professor, Akademia Ekonomiczno-Humanistyczna w Warszawie (Warsaw, Poland) з доповіддю ‘Digital Hearticulation: Emotional Literacy as the Next Frontier in Language Education’, в якій доповідач розкрив аспекти соціоемоційного навчання. Luis Javier Pentón Herrera – автор фундаментальних праць ‘Maryland TESOL hand for Educators of English Learners’, ‘The Weaponizing of Language in the Classroom and Beyond’, ‘Critical Storytelling.  Multilingual Immigrants in the United States’ та ін.

Засідання продовжила кандидат філологічних наук, доцент кафедри англійської філології та методики навчання англійської мови Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка Тетяна Кондратьєва. Тема  її доповіді стосувалася ролі фідбеку  як способу налагодження комунікацї між учнем та вчителем.

Натомість професорка турецького університету Dokuz Eylul University, Emel Kucukali, висвітлила проблему білінгвізму та мультилінгвізму, що є значимими для професійної діяльності викладача іноземної мови.

Доповідь кандидата філологічних наук, доцента, завідувача кафедри англійської філології Маріупольського державного університету, Остапа Бодика, стосувалася проблем навчання у співпраці з використанням смартфонів в англомовному класі.

Пленарне засідання продовжила кандидат педагогічних наук, доцент, в. о. завідувача кафедри англійської філології та лінгводидактики Сумського державного педагогічного університету ім. А.С. Макаренка Ганна Подосиннікова, яка розповіла про навчання англійського ідіоматичного мовлення засобами автентичних художніх творів і фільмів.

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри міжкультурної комунікації та іншомовної освіти Житомирського державного університету імені Івана Франка Наталія Прокопчук та кандидат педагогічних наук, доцент кафедри англійської мови з методикою викладання Криворізького державного педагогічного університету Олена Гладка представили методику використання драма-технологій на заняттях іноземної мови як елемент соціоемоційного навчання.

Доповідь відомої американської професорки (Ph.D., professor of Education and Director of Language Education Programs at Long Island University – Hudson Campus. (New York, USA), Helaine W. Marshall, ‘Creating Fertile Spaces for Online Language Learning with SOFLA’ викликала жваву дискусію в учасників конференції. Helaine W. Marshall зробила значний науковий внесок у розробку методики «перевернуте навчання». Її наукові праці ‘Flipped Learning in TESOL: Past, Present, and Future, ‘Three Reasons to Flip your Classroom, ‘The Synchronous Online Flipped Learning Approach’ та ін. допомагають освітянам втілювати ідеї перевернутого навчання, особливо в умовах онлайн навчання.

На завершення  пленарного засідання кандидат педагогічних наук, доцент кафедри англійської філології Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника, Інеса Мельник поділилася практичним досвідом використання інтерактивних зошитів під час онлайн уроків з іноземних мов.

Учасники конференції відзначили високу актуальність та практичну значущість тематики доповідей і запевнили про необхідність та доцільність проведення наукових заходів попри війну та всілякого роду перешкоди. На завершення заходу учасників було запрошено продовжити дискусію через рік, на VI Міжнародній науково-практичній конференції, яка відбудеться в Університеті Григорія Сковороди в Переяславі 22-23 листопада 2024 року.

Щиро дякуємо команді організаторів та учасникам конференції за роботу і сподіваємося на подальшу плідну співпрацю!

Пресцентр кафедри іноземної філології, перекладу та методики навчання