Наукова робота кафедри іноземної філології та методики навчання

КАФЕДРА ІНОЗЕМНОЇ ФІЛОЛОГІЇ, ПЕРЕКЛАДУ ТА МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ

Наукові пошуки викладачів кафедри іноземної філології, перекладу та методики навчання зосереджені на розробці науково-дослідної загально-кафедральної теми «Актуальні питання лінгвістики, перекладознавства та лінгводидактики у контексті сучасних парадигм» (номер держреєстрації 0120U104952). За результатами дослідження видаються наукові статті, навчальні посібники, монографії. Викладачі кафедри є активними учасниками наукових семінарів, тренінгів, вебінарів, конференцій всеукраїнського та міжнародного рівнів.

Колективом кафедри щорічно проводиться ряд наукових заходів всеукраїнського та міжнародного рівнів, а саме: Міжнародна науково-практична інтернет-конференція «Міжкультурна комунікація і перекладознавство: точки дотику та перспективи розвитку» (з 2018р.); Міжнародна науково-практична інтернет-конференція «Сучасні методики навчання іноземних мов і перекладу в Україні та за її межами» (з 2019 р.), участь у яких беруть провідні вчені, фахівці в галузі мовознавства, викладачі ЗВО, співробітники наукових та науково-дослідних організацій, а також представники громадських організацій не лише України, а й країн Європи. До конференцій кафедрою видаються збірники матеріалів конференцій, з якими можна ознайомитися на сайті кафедри іноземної філології, перекладу та методики навчання. З 2021 року започатковано збірник студентських наукових праць (опубліковується електронна версія збірника двічі на рік).

Представники професорсько-викладацького складу кафедри іноземної філології, перекладу та методики навчання входять до складу редакційних колегій, зокрема:

Фахових наукових видань України категорії «Б»: «Мовознавство» (професор Мізін К.І.); «Лінгвістичні студії» (професор Мізін К.І.); «Професійна освіта: методологія, теорія та технології» (доцент Сердюк Н.Ю.); «Preschool Education: Global Trends» (доцент Христич Н.С.).

Видання, що входить до наукометричної бази даних категорії «А» (Scopus): «Психолінгвістика» (професор Мізін К.І., доцент Летюча Л.П., доцент Лила М.В., доцент Скляренко О.Б.).

Наукові здобутки викладачів кафедри висвітлюються у фахових наукових виданнях України категорії «Б» (щорічно опубліковують понад 30 статей) та в наукометоричних базах даних категорії «А». Зокрема за останні роки було опубліковано чимало статей у Scopus та Web of Science.

2021

Mizin, K. & Petrov, O. (2021). Emotional state GEMÜTLICHKEIT in cross- cultural perspective: Corpus-based approach. Studies about Languages / Kalbų studijos, 38, 43-60. (Scopus)

Сергєєнкова О., Каліщук С., Заболотна Т. (2021). Семантичні, універсалії «картини світу» майбутніх психологів-консультантів. Psycholinguistics, 29 (1), 167–192. (Scopus)

Krupelnytska, L., Kudrina , T., & Lyla, M. (2021). Features of Non-Reflexive Self-Texts of Students-Psychologists. PSYCHOLINGUISTICS30(1), 83-113. https://doi.org/10.31470/2309-1797-2021-30-1-83-113. (Scopus)

Khmelnytska, O. S., Bahno, Y. M., Serhiychuk, O. M., Tkachenko, L. V., & Tanana, S.M. (2021). Practice in the system of training the future educator: opportunities and advantages. Linguistics and Culture Review5(S4), 311-326. https://doi.org/10.21744/lingcure.v5nS4.1583  (Scopus)

Mizin, K., Slavova, L., & Khmara, V. (2021). The equivalence of terms denoting the emotion concepts of Ger. angst and A.-S. fear: A corpus-based method. Lege artis. Language yesterday, today, tomorrow, VI (2), 69-104. (Web of Science)

Onyshchenko, N., Serdiuk, N., & Krykun, V. (2021). PRE-SERVICE TEACHERS’ TRAINING FOR THE INNOVATIVE EXTRACURRICULAR WORK. Advanced Education8 (19), 20–32. https://doi.org/10.20535/2410-8286.225789 (Web of Science)

Khomenko, O., Buhinska, T., Terletska, L., Hladkoskok, L., & Tanana, S. (2021). Formation of linguistic competence of a foreign language teacher (on the example of language) in the system of life long learning. Laplage in Journal, 7 (Extra-C), p.518-527. https://doi.org/10.24115/S2446-622020217Extra-C1040p.518-527. (Web of Science)

Buchkivska, G., Greskova, V., Sembrat, A., Mysyk, O., & Marchenko, N. (2021). Determination Of The Main Ways To Improve The Efficiency Of Higher Education Institutions In A Post-Pandemic Context. Postmodern Openings12(4), 282-293. https://doi.org/10.18662/po/12.4/375 (Web of Science)

2022

Mykhalchuk N., Zlyvkov V., Lukomska S., Nabochuk A., & Khrystych N. (2022). Psycholinguistic Paradigm of the Medical Staff – Patients Communicative Interaction in the Conditions of COVID-19 in Ukraine and Scotland. Psycholinguistics, 31 (1). Retrieved from https://psycholing-journal.com/index.php/journal/article/view/1279 С. 91-117. doi: 10.31470/2309-1797-2022-31-1-92-117 (Scopus)

Семенова О.В., Христич Н.С. (2022). Репрезентація концепту КОЛІР у французькій фразеологічній картині світу та її сприймання українськими студентами-франкофонами. Psycholinguistics, 32(2). Retrieved from https://psycholing-journal.com/index.php/journal/article/view/1245 (Scopus)

Lyudmila Soha, Oleksandr Horban, Ruslana Martych, Tatiana Lohvyniuк. (2022). Socio-philosophical phenomenon of the intelligentsia: the genesis of the formation of the concept. Wisdom. 2(22), 40 -49. (Scopus)

Navalna M., Mezhov O., Skliarenko O., Ovsiienko A., Sydorenko T., Polovyk D. (2022). Peculiarities of the functioning of metaphors in the texts of the internet publication «Ukrainska pravda». AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research, Vol. 12, Issue 1, Spec. Issue XХVІІ. P. 59-67. URL: http://www.magnanimitas.cz/ADALTA/120127/papers/A_12.pdf (Web of Science)

Yaroshenko, O., Kokorina, L., Shymanovych, I., Naumovska, N., Shchaslyva, N. & Serdiuk, N. (2022). The Modern Principles of Gamification in the Teaching of English as a Foreign Language. Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională, 14(1Sup1), 437-452. https://doi.org/10.18662/rrem/14.1Sup1/560 (Web of Science)

Fedorova, O., Shumskyi, O., Golikova, O., Kutsenko, I., Serdiuk, N., & Zahorodna, O. (2022). Microlearning in Forming the Students’ English Competencies with VR Involvement. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, 13(1Sup1), 388-402. https://doi.org/10.18662/brain/13.1Sup1/326 (Web of Science)

2023

Kostiantyn Mizin, Liudmyla Slavova, Liubov Letiucha, Oleksandr Petrov. (2023). Emotion concept disgust and its German counterparts: Equivalence determination based on language corpora data. Forum for Linguistic Studies. Vol 5, Issue 1, P. 72–95. (Scopus)

Maksymenko L., Shostak U. Trebyk O., Kostyk Ye., Malynka Yu. (2023). Features of Translating Scientific Texts into English. World Journal of English Language, Vol. 13, No 5. pp. 514-519. DOI: https://doi.org/10.5430/wjel.v13n5p514 (Scopus)

Lychuk M., Navalna M., Marchuk L., Shchbat-Savka S., Skliarenko O. (2023). The communicative strategy of sympathy: linguistic means of expression and problems of translation. XLinguae. European Scientific Journal, Vol. 16. Issue 1. Pp. 37-50. DOI: 10.18355/XL.2023.16.01.03 URL: http://www.xlinguae.eu/2023_16_1_3.html (Scopus)

Navalna M., Shynkaruk V., Kostiusiak N., Skliarenko O., Kushch N., Buhaiova O. (2023). New appearances of the leksema Front in the language of modern Ukrainian Mass Media. AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research, Issue 1, Spec. Issue XХXII. P. 58-64. URL: http://www.magnanimitas.cz/ADALTA/130132/PDF/130132.pdf (Web of Science)

Щорічно члени кафедри готують здобувачів вищої освіти до участі у всеукраїнських та міжнародних конкурсах студентських наукових робіт, зокрема: Всеукраїнський конкурс студентських наукових робіт за напрямом «Романські мови, методика викладання романо-германських мов, романо-германські літератури» (2020р., 2021р., 2022р.); Всеукраїнський конкурс студентських наукових робіт за напрямом «Германські мови (англійська, німецька)» (2020р., 2021р., 2022р.); Всеукраїнський шекспірівський конкурс студентських дослідницьких і креативних проєктів імені Віталія Кейса (2021р., 2022р.); Міжнародний студентський конкурс «Переклад як засіб актуалізації етномовних картин світу» (2021р.). Вже втретє проводиться кафедрою Загальноуніверситетський конкурс на найкращий переклад сучасної англомовної поезії, присвячений Міжнародному дню перекладача та Європейському дню мов. Конкурс стартував 19 вересня 2022 р. Завдання учасників полягало у відтворенні українською мовою вірша сучасної англійської поетеси Імтіаз Дхаркер «A Century Later».

Науково-педагогічні працівники кафедри беруть активну участь у професійних об’єднаннях, зокрема в  Міжнародній асоціації викладачів англійської мови як іноземної та Асоціації українських германістів. А також активно приймають участь у різних міжнародних проєктних програмах, а саме:

  1. Міжнародний проєкт «DIK» програми DAAD «Ost-West-Dialog» (Німеччина, 2018-2020) (Скляренко О.Б., Сердюк Н.Ю.);
  2. Еразмус+ напряму КА2.№586098-EPP-1-2017-1-UA-EPPKA2-CBHE-JP «Модернізація педагогічної вищої освіти з використання інноваційних навчальних матеріалів – MoPED» (Скляренко О.Б., Хрін І.В., Заболотна Т.В.);
  3. Еразмус+ Youth Exchange «Eco-Future» (2021р.) (Скляренко О.Б.);
  4. Міжнародний проєкт по обміну науковими кадрами та студентами із Західночеським університетом (Чеська Республіка, м. Плзень – угода від 28.01.2013р.) (Мізін К.І., Летюча Л.П.);
  5. Міжнародний освітянський проєкт у галузі дошкільної педагогіки (перекладач) із міжнародної співпраці між кафедрою психології і педагогіки дошкільної освіти Університет Григорія Сковороди в Переяславі, дитячим садком «Золотий ключик» (м. Переяслав, Україна), дитячим садком «Ворота знань» (“Learning Gates”) (м. Тампа-Лутц, штат Флорида (США) (угода від 15.02.2011 р.) (Борисова Н.В.).

Для підвищення кваліфікації та ознайомлення з новими методами та технологіями у викладанні іноземних мов викладачі кафедри приймають участь у різних тренінгах та вебінарах: Dinternal Education; Cambridge University Press ELT Consultant in Ukraine, the Linguist Company; National Geographic Learning; Macmillan Education та ін.

За 2021-2023 рр. важдивим аспектом є розробка та видання таких навчальних посібників та монографій:

Tanana S., Sergiichuk O. The process of management innovation activities at higher school in Ukraine: foreign and European experiences. Norwegian Journal of development of the International Science. Monografia. № 57. 2021. P. 39-45.

Tanana S.M. Formation of the readiness of future teachers of a foreign language of higher education to use information technologies. «Topical issues of higher humanitarian and art education»edited by prof. O. Mikhailychenko. Monografia. LAP LAMBERT Academic Publishing, 2021. p.145-160.

Барно О.М., Костик Є.В. Духовність українства : монографія. 2-е вид. Кропивницький : ЛАНДОН-ХХІ, 2021. 332 с.

Skliarenko O. Translation рeculiarities of advertisements slogans. The theory of studying spirituality, writing, features of languages of different peoples and generalization of acquired knowledge: collective monograph / Kovalova T., Sushkova O., etc. Іnternational Science Group. Boston : Primedia eLaunch, 2022. 283 р. Available at : DOI – 10.46299/ISG.2022.MONO.PHILOL.1  Pp. 178–186.

Tanana S.M. Creative technology of teaching of future philologists of English monologue persuasive language. Theory anf methods of educational activities in Ukraine. monograph edited by prof. O. Mikhalychenko. LAP LAMBERT Publishing- 2022. P. 146-168.

Танана С.М. Персуазивне мовлення як комунікативна тактика інноваційного засобу формування готовності студентів у ЗВО до іншомовного спілкування: Innovation pathway for the development of modern philological sciences in Ukraine and EU countries: scientific monograph. Volume 3. Riga/ Latvsa: «Baltia Publishing». 2022. P. 266-294.

Svitlana Tanana Innovation format of organization teaching of foreign language in the professional preparation of future teachers-philologists. Monograph. European humanities studies: state and society/ Issue2, 2022. Poland-Ukraine. P. 138-150.

Мізін К.І., Летюча Л.П. Мовна концептуалізація аксіологічного простору людини: колективна монографія / кол. авт.; голов. ред. О.В. Деменчук. Рівне: РДГУ, 2023. 161 с. (Історія та сьогодення філологічної науки; т. 6). С. 31–58.

Летюча Л.П. Ніконім як прецедентний феномен комп’ютерного дискурсу: фонетико-графічна організація Philological education and science: transformation and modern development vectors: Scientific monograph. Riga, Latvia: «Baltija Publishing», 2023. Р. 290–307.

Борисова Н.В. Використання нетрадиційних форм у навчанні англійської мови Innovative projects and programs in psychology, pedagogy and education : Scientific monograph. Riga, Latvia : «Baltija Publishing», 2023. p. 153–179. DOI https://doi.org/10.30525/978-9934-26-282-l-7

Zabolotna T. V. Typology and selection criteria of educational mobile applications for the development of oral language activities: Innovative projects and programs in psychology, pedagogy and education : Scientific monograph. Riga, Latvia : «Baltija Publishing», 2023.

Танана С.М. Англійська мова: навч. пос. для студентів ф-ту фізичної культури, спорту і здоров’я, що здобувають перший (бакалаврський) рівень вищої освіти. Переяслав (Київ. обл.) : «Вид-во КСВ», 2021. 215 с.

Таnаnа S.М. English for Service Sector: навч. посібник з дисципліни «Англійська мова за професійним спрямуванням» для студентів спеціальності 015 Професійна освіта (Сфера обслуговування), що здобувають перший (бакалаврський  рівень вищої освіти, напряму підготовки   спеціальності 015.16  Професійна освіта (Сфера обслуговування) . Переяслав (Київ.обл.) : 2023, 241 с. (англ. мовою).

Сога Л.В. Еnglish for Economists = Англійська для економістів: навч. посібник для студентів фак. фінансово-економ. і профес. освіти, що здобувають перший (бакалавр.) рівень вищ. освіти, напряму підготовки 051 Економіка (Економіка). Переяслав (Київ.обл.), 2023. 205 с.