Факультет української та іноземної філології > Новини кафедри української лінгвістики та методики навчання > Першокурсниці ФУІФ Анастасія Гигола та Ольга Шевчук презентували свої перші наукові доробки під час XVІ Міжнародної науково-практичної конференції молодих учених, аспірантів та студентів «Основні напрями розвитку наукових досліджень молодих учених»

У середу, 13 листопада 2024 року в Університеті Григорія Сковороди в Переяславі проходила XVІ Міжнародна науково-практична конференція молодих учених, аспірантів та студентів «Основні напрями розвитку наукових досліджень молодих учених», яку незмінно організовує Наукове товариство універитету. Традиційно, до неї долучились здобувачі факультету української та іноземної філології – серед інших, вперше свої наукові напрацювання презентували першокурсниці групи У-11 Анастасія Гигола та Ольга Шевчук.

Анастасія Гигола виступила з доповіддю на тему «Особливості вивчення фонетичних процесів на уроках української мови в ЗЗСО». Науковим керівником роботи є кандидат філологічних наук, доцент кафедри української лінгвістики і методики навчання Тамара Товкайло.

У публікації робиться спроба зʼясувати особливості вивчення фонетичних процесів на уроках української мови в ЗЗСО. Виявити моменти, що є проблемними під час вивчення даного курсу і запропонувати власні бачення розуміння аналізованих явищ і покращення навчального процесу в цілому.

«Описані у дослідженні методи допомагають робити навчальний процес цікавим й ефективним для учнів, стимулюючи їх до поглибленого  розуміння фонетичних процесів української мови. Тому , для успішного засвоєння матеріалу ,необхідним є комплексний підхід, що поєднує  теоретичний матеріал та практичні навички», – доходить висновків юна дослідниця.

Натомість Ольга Шевчук виступала із доповіддю «Історична фонетика як фундамент для тлумачення фактів сучасної української мови в ЗЗСО». Науковим керівником роботи є кандидат філологічних наук, доцент кафедри української лінгвістики і методики навчання Людмила Довбня.

 У статті обґрунтовується роль історико-лінгвістичних дисциплін у формуванні й підтриманні пізнавального інтересу учнів при вивченні української мови в середній і старшій школі. Виокремлюються фрагменти змісту шкільної програми, при опануванні школярами яких доцільно використовувати дані історичної фонетики й фонології української мови, отримані порівняльно-історичним методом.

 

«Історична фонетика української мови є необхідним інструментом для глибшого розуміння сучасних фонетичних явищ і їхньої еволюції. Упровадження основ історичної фонетики у шкільний курс української мови сприяє розвитку пізнавального інтересу учнів, їхньої фонетичної та орфографічної грамотності, усвідомленню історичних процесів у мові та кращому засвоєнню фонетико-фонологічних правил. Такий підхід не лише покращує знання учнів, а й розширює їхні культурні горизонти, допомагаючи розуміти мову як частину історичного розвитку нації», – підсумовує молода науковиця.

 Доповідачки вправно і кваліфіковано відповіли на низку поставлених учасниками заходу запитань і отримали від присутніх схвалення власних презентованих матеріалів.

Повністю перші наукові доробки здобувачок можна буде прочитати у електронному варіанті збірника наукових праць матеріалів конференції, який буде готовий наприкінці листопада та надісланий за  вказаними вами, при реєстрації, електронні скриньки. Знайдете його й на сайті Наукового товариства студентів, аспірантів, докторантів і молодих вчених.

Факультет української та іноземної філології, зокрема кафедра української лінгвістики і методики навчання, щиро вітає студенток Анастасію Гиголу й Ольгу Шевчук із першим науковим успіхом і зичить їм подальшого фахового зростання.

 Пресцентр кафедри української лінгвістики і методики навчання