Надбання, проблеми та перспективи розвитку теоретичної і дидактичної філології – ключові теми конференції, що відбулася на початку жовтня

Факультет української та іноземної філології > Новини кафедри української лінгвістики та методики навчання > Надбання, проблеми та перспективи розвитку теоретичної і дидактичної філології – ключові теми конференції, що відбулася на початку жовтня

Протягом 1-2 жовтня 2022 року викладачі кафедри української лінгвістики та методики навчання Університету Григорія Сковороди в Переяславі проводили VІ Міжнародну науково-практичну конференцію «Теоретична і дидактична філологія: надбання, проблеми і перспективи розвитку».

Сучасний стан української філологічної думки характеризується як традиційними підходами до розв’язання питань філології, так і активним розвитком нових трактувань окремих мовознавчих, літературознавчих, дидактичних явищ та філологічної системи в цілому. У наукових студіях останнього десятиліття зреалізовано численні вимоги часу, що передбачають розв’язання накопичених проблем української мови та літератури, методик їх викладання, актуалізацію нових концепцій, творчих пошуків, про що йшлося у матеріалах конференції.

Основна мета даного заходу – залучення молодих учених, здобувачів вищої освіти до наукової діяльності, обмін знаннями й досвідом, визначення інноваційних тенденцій та перспектив розвитку в галузі філології та лінгводидактики, а також питання лінгвоциду.

У конференції взяли участь понад 150 учасників із різних регіонів України, Франції, Польщі, Німеччини, Молдови. Серед учасників були здобувачі вищої освіти Університету Григорія Сковороди в Переяславі, ПВНЗ «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка С. Дем’янчука», Київського столичного університету імені Б. Грінченка, Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького і Люблінського політехнічного університету.

Робота конференції проходила у формі засідань семи наукових секцій. Тематика науково-практичної конференції торкнулася широкого спектру наукових проблем: нові тенденції досліджень у філології; проблеми і перспективи розвитку дидактичної філології XX – поч. XXІ ст.; методичні аспекти прочитання української і зарубіжної літератури; мова у часовому і просторовому вимірах; актуальні питання мовно-літературної освіти закордоння; естетичні концепти літературно-критичної полеміки: культурологічні, літературознавчі дискусії; актуальні питання сучасних досліджень української і зарубіжної літератури.

У ході конференції було заслухано 150 тематичних доповідей. Секційні засідання пройшли на високому організаційному, науково-теоретичному рівні в дусі дискусій з помірною полемікою та великим зацікавленням науковців і здобувачів вищої освіти.

Обрана тема науково-практичної конференції стала плідним підґрунтям для обміну думками із зазначених проблем, адже вирішальне значення для розвитку мови і методики навчання мають соціально-економічний прогрес, послідовна зміна суспільних формацій, етнічні зміни в структурі суспільства та інші соціально-історичні умови життя народу.

З актуальними і цікавими дослідженнями виступ мали викладачі кафедри української лінгвістики та методики навчання, зокрема: «Концепт «Богородиця» у системі української лінгвокультурології» Олександра Потапенка; «Суржик і проблема культури мови на сторінках українських засобів масової комунікації» Тетяни Левченко; «Сміливість бути Україною»: рекламний креатив як ресурсний засіб формування національно-патріотичної свідомості здобувачів освіти на уроках української мови» Олени Кулик; «Проблема формування етнокультурної компетентності майбутніх учителів української мови та літератури» Наталії Юрійчук; «Особливості висвітлення проблем мовної імпліцитності з логічного погляду» Лариси Кардаш; «Метафорична транспозиція як шлях розвитку оцінності якісних прикметників» Людмили Довбня; «Синтаксична термінологія» Тетяни Чубань; «Фонетичні особливості говірок західної Волині» Тамари Товкайло.

Після підведення підсумків роботи науково-практичної конференції, присутні зійшлися на рішенні, що варто відзначити високий науковий рівень виголошених доповідей, а також актуальність дискусій з проблем, що були заслухані. Учасники вважають за доцільне розширювати і поглиблювати дослідження за напрямами роботи науково-практичної конференції. Тож вони і надалі будуть протидіяти руйнуванню української літературної мови, також прозвучала настанова збереження її динамічної нормативності.

У зв’язку з актуальністю порушених питань за результатами конференції було видано збірник матеріалів VІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Теоретична і дидактична філологія: надбання, проблеми, перспективи розвитку».

 

Пресцентр кафедри української лінгвістики та методики навчання